1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
http://wakare-pro.com
http://wasuretai.com
http://ac-sodan.info

Щодо висвітлення діяльності Фонду соціального страхування України

Набуло чинності нове Положення про комісію  із соцстрахування підприємства

Нова редакція Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності набула чинності 27 липня 2018 року після її оприлюднення відповідно до рішення правління Фонду соціального страхування України. Про це повідомила прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України

Орган утворюється на кожному підприємстві, що використовує найману працю незалежно від форми власності, і приймає рішення про призначення або відмову в призначенні  матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах, на поховання) застрахованим особам.

Комісія із соціального страхування підприємства створюється при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом. При чисельності на підприємстві застрахованих осіб 15 і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування підприємства.

  «Комісія із страхування кожної установи – ще один орган, окрім Фонду, який має не лише обов’язок, але й повноваження здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою лікарняних застрахованим особам. Близько 35% звернень на гарячу лінію ФССУ стосуються затримки виплат за листками непрацездатності. Фонд здійснює фінансування упродовж 10 робочих днів з моменту отримання від роботодавця заяви-розрахунку, лікарняні фінансуються вчасно та в повному обсязі. Але затримки можуть мати індивідуальний характер. Наприклад, з якоїсь причини роботодавець затягнув із подачею заяви-розрахунку. Або, отримавши від Фонду кошти, не встиг виплатити їх працівнику в найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, як це передбачено законом. Комісія має відслідковувати всі ці процеси та вчасно на них впливати, Положення дає їй ці повноваження», – пояснив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко.

Відповідно до затвердженого Положення, комісія здійснює контроль за своєчасним направленням до відділення робочого органу виконавчої дирекції Фонду заяв-розрахунків про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення, а також розглядає скарги працівників підприємства на рішення комісії.

Крім того, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:

- отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;

- отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;

- звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;

- перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;

- звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);

- вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.

Тернистий шлях лікарняного

 

Як повідомляє відділ страхових виплат та матеріального забезпечення, результати аналізу звернень застрахованих осіб, що надходять на адресу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області, за характером порушених у них питань стосуються передусім виплати матеріального забезпечення.

У своїх зверненнях застраховані особи інформують про неотримання коштів за поданими на підприємство лікарняними листками (копіями лікарняних листків).

Під час з’ясування спеціалістами обласного управління обставин невиплати допомоги з тимчасової втрати працездатності стає відомо, що в 99 % випадків основна причина неотримання коштів – відсутність зареєстрованої заяви-розрахунку в органах Фонду.

Заява-розрахунок – це основний документ, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми матеріального забезпечення за їх видами і є підставою для фінансування страхувальників.

Рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається спеціально створеною комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Від належної організації роботи комісії (уповноваженого) із соціального страхування залежить впорядкованість та результативність її діяльності, а отже, правомірне та своєчасне призначення працівникам підприємства (застрахованим особам) матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду.

Законодавством визначено, що комісія (уповноважений) із соціального страхування проводить засідання відповідно до затвердженого нею плану, але не рідше двох разів на місяць. Уповноважений із соціального страхування всі рішення приймає самостійно по мірі надходження відповідних звернень застрахованих осіб. Рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства обов’язково оформлюються протоколом встановленого зразка в день їх прийняття.

На підставі протоколу готується заява-розрахунок із зазначенням суми матеріального забезпечення і передається до органів Фонду за місцем реєстрації підприємства.

Робочі органи Фонду перевіряють правильність оформлення заяви-розрахунку, проводять реєстрацію чи повертають її на доопрацювання.

Протягом 10 днів із дня надходження заяви-розрахунку Фонд проводить фінансування за нарахованими застрахованим особам сумами на окремий поточний рахунок для зарахування страхових коштів у банках в порядку, встановленому Національним банком України.

Страхувальник після надходження коштів від Фонду зобов’язаний забезпечити перерахування (виплату) коштів працівнику в найближчий день виплати заробітної плати (авансу).

Практика показує, що період від подання застрахованою особою листка непрацездатності до подання заяви до органів Фонду щодо надання фінансування, вимірюється не те що днями, а навіть місяцями.

Лікарняний проходить складний механізм опрацювання як страхувальником, так і органами Фонду: від прийняття рішення щодо його оплати, розрахунку, подання заяви-розрахунку, проходження коштів через банківські установи до надходження до застрахованої особи.

Але і тут, для того щоб застрахована особа своєчасно отримала допомогу, страхувальник повинен провести списання грошей на особистий рахунок застрахованої особи або отримати готівкою і видати за відомістю.

Фонд як страховик своєчасно виконує свої зобов’язання перед страхувальником в терміни та у відповідності до вимог чинного законодавства, але відсутність контролю за проходженням механізму оплати лікарняного як з боку застрахованої особи (профспілкових органів), так і комісії (уповноваженого) із соціального страхування часто призводить до того, що лікарняні листки місяцями лежать на столі бухгалтера, і роботодавець такі виплати застрахованій особі взагалі не проводить.

У разі виникнення подібних ситуацій, спірних питань просимо звертатися до спеціалістів на безкоштовну «гарячу телефонну лінію» управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області за номером: 0-800-50-77-09.

 

 

Прес-реліз від 02.08.2018 р.

 

Майже 50 мешканців Київської області оздоровилися

за соцстрахівські кошти

 

47 мешканців Київської області з інвалідністю внаслідок трудового каліцтва на виробництві чи професійного захворювання побувало у санаторно-курортних закладах України впродовж першого півріччя нинішнього року. Про це повідомив начальник відділу медичних та соціальних послуг управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Віталій Нємцев.

Про їх оздоровлення подбало управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київський області, повністю оплативши вартість путівок.

Всього ж нинішнього року в оздоровницях України заплановано поліпшити здоров’я 156 потерпілих на виробництві та внаслідок професійних захворювань, з недугами органів дихання, опорно-рухового апарату, нервової системи, хребта та спинного мозку, органів зору й травлення, з наслідками опіків. На ці цілі з коштів Фонду буде спрямовано більше 2 млн. гривень.

Зауважимо, що потерпілим надано право самостійно обирати санаторно-курортний заклад відповідно до медичних показань за профілем лікування та в межах граничних розмірів витрат. Здебільшого інваліди віддають перевагу оздоровницям, що розташовані в західних та південних регіонах України.

Серед багатьох завдань, які виконує Фонд соціального страхування України, наданню соціальних послуг відводиться чільне місце, а його реалізація стала відчутним внеском у соціальний захист людей праці та членів їх родин.

 

 

 

 

Прес-реліз від 02.08.2018 р.

 

У серпні на обліку в управлінні соцстраху Київщини перебуває понад 160 тис. страхувальників

Як повідомив завідувач сектору з обліку страхувальників та доходів відділу фінансового контролю та аудиту управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Сергій Таранюк, станом на 1 серпня 2018 року в управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області на обліку перебуває 164118 страхувальників, в тому числі юридичних осіб – 67314, фізичних осіб, які використовують найману працю – 12091, фізичних осіб, які не є роботодавцями – 84712.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість юридичних осіб збільшилась на 1425, кількість роботодавців серед фізичних осіб – підприємців збільшилась на 54 особи.

За словами Сергія Таранюка, з початку року на доходний рахунок управління надійшло 285,4 тис. грн., а саме: неправомірно витрачених коштів за результатами перевірок – 133,4 тис. грн., фінансових санкцій за недотримання законодавства про соціальне страхування – 58 тис. грн., адміністративних штрафів – 10,9 тис. грн., капіталізованих платежів – 6 тис. грн., страхових коштів – 67,9 тис. грн. та ін.

Він додав, що значну суму недоїмки зі сплати страхових внесків до Фонду по Київській області станом на 1 серпня 2018 року мають наступні страхувальники: ВАТ «Білоцерківсільмаш», ДП «Підприємство Березанської виправної колонії управління державного департаменту України з питань виконання покарань в місті Києві та Київській області (№95)», ТОВ швейна фабрика «Гаян», Триліський спиртовий завод, ВАТ «Згурівський бурякорадгосп».

Сергій Таранюк відначив, що статус економічно-активного має з переліку одне підприємство - ДП «Підприємство Березанської виправної колонії №95» , яке щомісячно частково сплачує борг за рішенням суду.

У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року сума недоїмки зменшилася на 37,9 тис. грн. Повністю погашено недоїмку зі сплати страхових коштів по 4 страхувальниках, найбільший з них - Філія ДП Міністерства оборони України ДОК «Укрвійськбуд-22» (сплачено заборгованості на 20 тис. грн.).

З початку року при управлінні відбулося 2 засідання комісії щодо погашення заборгованості з керівниками структурних підрозділів та начальників відділень. Регулярно керівники підприємств – боржників викликаються на засідання комісій по заборгованості при райдержадміністраціях.

Крім того, спеціалістами відділень ведеться активна співпраця з органами Державної виконавчої служби. Щомісячно працівниками сектору обліку страхувальників подається інформація щодо існуючої заборгованості з виплати заробітної плати та недоїмки, з переліком страхувальників, до прокуратури Київської області.

 

Прес-реліз від 02.08.2018 р.

 

З початку року на Київщині допомогу по вагітності та пологах отримали майже 4 тис. працюючих жінок

 

Як відзначив начальник управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць, з початку року допомогу по вагітності та пологах отримали 4002 застрахованих осіб. Загальна сума виплат склала 91,2 млн. гривень. При цьому в липні цього року допомогу по вагітності та пологах отримали 778 застрахованих осіб і сума виплат склала 16,3 млн. гривень.

За словами обласного керівника, допомога по вагітності та пологах надається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України за весь період відпустки у розмірі 100% середньої заробітної плати і не залежить від страхового стражу. Підставою для призначення допомоги по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Загалом фінансування допомоги здійснюється за 126 календарних днів відпустки по вагітності та пологах і перераховується на окремий поточний рахунок роботодавця не пізніше десяти робочих днів з дня отримання заяви-розрахунку.

Георгій Галиць додав, що роботодавець здійснює виплату допомоги застрахованій особі в найближчий після дня призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати.

 

Прес-реліз від 03.08.2018 р.

 

Правління Фонду змінило порядок здійснення виплат сім’ям померлих на виробництві

 

У новій редакції затверджено Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат, які Фонд соціального страхування України здійснює потерпілим на виробництві та членам їх сімей. Зміни було прийнято правлінням Фонду соціального страхування України 19 липня, постанова набуває чинності 1 жовтня 2018 року. Про це інформує прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Документ привів у відповідність до чинного законодавства порядок, що діяв з 2007 року, а також вніс ряд змін щодо фінансування та перерахунку страхових виплат сім’ям, які втратили годувальника у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або профзахворюванням.

Зокрема, після набуття чинності зазначеного Порядку, за період між закінченням одного навчального закладу та вступом до іншого дітям, батьки яких загинули на виробництві, Фондом буде проведено щомісячні страхові виплати. Зокрема, страхові виплати не будуть призупинятись у літній період між закінченням школи та вступом до вищого навчального закладу на денну форму навчання тощо. Сьогодні Фонд соціального страхування здійснює страхові виплати понад 3 000 дітей.

Крім того, відповідно до нового Порядку, сума щомісячних страхових виплат сім’ям померлих на виробництві буде перераховуватись, зокрема, у разі смерті одного з членів родини померлого, що не було передбачено попереднім механізмом. Станом на 2018 рік ФССУ фінансує щомісячні страхові виплати понад 10 000 членам родин потерпілих на виробництві.

Порядок прийнято з метою вдосконалення механізму призначення, перерахування та проведення робочими органами виконавчої дирекції Фонду та їх відділеннями страхових виплат, які фінансуються застрахованим особам (членам їх сімей) у разі настання нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. 

Структурні підрозділи

Центр надання адміністративних послуг
Інформація про Центр
Дозвільний центр
Нормативно-правові акти
Перелік адмінпослуг
Порядок надання адмінпослуг
Інформаційні та технологічні картки
Схема проїзду
Служба у справах дітей та сім'ї
Інформація про ССДС
Положення
Соціально-правовий захист дітей
Опіка та піклування
Усиновлення та розвиток сімейних форм виховання
Розвиток сімейних форм влаштування
Усиновлення
Дитячі будинки сімейного типу
Прийомні сім'ї
Матері-героїні
Присвоєння почесного звання України "Мати-героїня"
Багатодітні сім'ї
Які сім'ї вважаються багатодітними
Інформація про видачу посвідчень
Необхідні документи для видачі посвідчень багатодітним родинам
Правила користування посвідченням
Протидія торгівлі людьми
Відділ економічного розвитку та інфраструктури
Склад відділу
Положення
Промисловість
Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства
Інформація про відділ
Положення
містобудівна документація
Детальні плани територій
Реєстр містобудівних умов
Відділ освіти
Інформація про відділ
Положення
Графіки прийому
Технологічні картки послуг які надаються
Відділ культури, молоді та спорту
Інформація про відділ
Положення
Паспорта програм відділ культури
Відділ з питань цивільного захисту, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, екології та охорони праці
Інформація про відділ
Положення
Управління соціального захисту населення
Інформація про управління
Положення
Керівництво
Перелік послуг
Новини
Управління агропромислового розвитку
Інформація про відділ
Положення
Управління фінансів
Інформація про відділ
Положення
Керівництво
нормативні документи
Центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
Інформація про центр
Положення
Керівництво

Телефони

"гарячої лінії"

Штабу допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в АТО, та їхнім родинам